ailuro.blogg.se

Hej hej! Sara-Stina heter jag som är en receptariestudent i Karlstad. I april tar jag mitt pick och pack och åker till Perugia som ligger mitt i Italien för att skriva mitt examensarbete som sista delen av min utbildning.

Buona sera!

Publicerad 2013-04-03 20:50:00 i Allmänt,

Idag åkte jag till sjukhuset för första gången! Det var inte det enklaste, jag visste vilken hållplats jag skulle åka från så den biten var inte särskilt komplicerat. Problemet var att jag inte hade den blekaste om vart jag skulle kliva av! Jag köpte en tidtabell och i den läste jag hur många hållplatser det skulle vara före sjukhuset. Jag räknade till 8 hållplatser. Så medan jag åkte satt jag och räknade hur många hållplatser vi hade stannat vid och när vi kom till den åttonde hållplatsen så såg det verkligen inte ut som ett sjukhus! 
 
Det visade sig att alla hållplatser inte är med i tidtabellen (inte så konstigt nu i efterhand eftersom det fanns hållplatser i varje gatuhörn). Fick fråga två olika personer under resans gång vart sjukhuset låg och när vi var framme så var det rätt så självklart att det var sjukhuset med tanke på hur det såg ut. Suck. Haha. 
 
Jag klev glatt in genom huvudentrén, nöjd med mig själv att jag hade lyckats ta bussen dit, med min karta i högsta hugg. Jag skulle till avdelning C, plan 4. Eftersom jag tog en tidig buss så var jag där 40 minuter innan så jag satt i lugn och ro och tog lite mellanmål. När klockan närmade sig halv tre då jag skulle träffa min handledare gick jag och frågade en dam vart min handledar befann sig och hon såg väldigt fundersam ut. Jag visade henne min karta och det visade sig att jag var i helt fel hus! 
 
Jag fick gå ut och leta rätt på det huset jag skulle vara i. Det låg en bit bort så det slutade med att jag var 20 minuter sen men jag tror nog inte att någon brydde sig för alla verkade glada ändå. 
 
Det var ett trevligt gäng som jobbade på laboratoriet jag ska vara på, även om de mest pratade italienska (såklart var inte min handledare särskilt bra på engelska...) men det ska väl gå ändå!
 
Den här bilden tillägnar jag Hanna då det är en hederlig åsnetrappa som man får gå upp för varje gång man ska gå till centrum! Det är dock bara en del av trappen, den fortsätter in genom porten ;)

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2013-04-03 20:54:52

Åh! Älskade åsnetrappor! Du måste visa mig den när jag kommer på besök sen! :)

Svar: Oja det ska jag göra! Du kommer att få gå i många trappor :)
Sara-Stina Fältsjö

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela