ailuro.blogg.se

Hej hej! Sara-Stina heter jag som är en receptariestudent i Karlstad. I april tar jag mitt pick och pack och åker till Perugia som ligger mitt i Italien för att skriva mitt examensarbete som sista delen av min utbildning.

Ciao!

Publicerad 2013-04-18 22:24:21 i Allmänt,

Buona sera! Idag har jag haft en redovisning av min synopsis över nätet, det var väldigt obekvämt att försöka förklara projektet till en dataskärm men nu är det gjort och jag har en hel del att försöka knåpa ihop till min artikel. Första steget blir att försöka få italienarna att förklara vad sjuttsingen syftet med vårat projektet är och exakt vad det är tänkt att jag ska ta reda på. Det är inte det lättaste att få dem att förklara saker och ting nämligen!
 
På lördag tar jag en tripp till Rom för då tänker jag unna mig lite ledigt, det är så himla varmt och skönt här just nu så det känns så surt att sitta instängd hela dagarna... Det hann åtminstone bli en promenad före solnedgången efter att jag hade slutat!  
 
Såhär såg en liten del av min promenad ut, det är en gammal akvedukt här i Perugia som är så mysig att promenera över!

Kommentarer

Postat av: Amaya

Publicerad 2013-04-19 09:06:01

ÅÅåÅh ja är inte alls avis! njut och ta många kort nu

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela