ailuro.blogg.se

Hej hej! Sara-Stina heter jag som är en receptariestudent i Karlstad. I april tar jag mitt pick och pack och åker till Perugia som ligger mitt i Italien för att skriva mitt examensarbete som sista delen av min utbildning.

En helg i Rom

Publicerad 2013-04-20 10:18:00 i

Sitter just nu och väntar på tåget som ska ta mig till Rom. Ska träffa Felicia och hennes kompisar och testa huvudstaden! Min enda erfarenhet av Rom var när jag bytte tåget mot Perugia på Termini så det ska bli skoj :)
 
Köpte precis en cappuccino i kaffebaren här på tågstationen. De har ett så skojigt system här i Italien när man vill ha "kaffe": först betalar man det man önskar i en kassa, tar med sig kvittot till en liten bar intill där man beställer det man ska ha och visar kvittot för baristan. Sen står alla och sörplar sitt kring baren. Eftersom det inte finns hederligt kaffe här utan det är espresso/cappuccino/machinato som gäller så antar jag att det är det smidigaste sättet då baristan har fullt upp med sitt.
 
Nu hoppas jag bara att molnen lättar så att vi får det fina vädret som varit den sista veckan annars blir jag besviken!

Kommentarer

Postat av: Pia

Publicerad 2013-04-21 15:20:15

Skönt att du kan unna dig lite ledigt också :-) Kram

Postat av: Pia

Publicerad 2013-04-22 08:37:54

Skönt att du kan unna dig lite ledigt också :-) Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela