ailuro.blogg.se

Hej hej! Sara-Stina heter jag som är en receptariestudent i Karlstad. I april tar jag mitt pick och pack och åker till Perugia som ligger mitt i Italien för att skriva mitt examensarbete som sista delen av min utbildning.

Fredagsmys?

Publicerad 2013-04-05 21:21:09 i Allmänt,

Inte mycket till fredagsmys trots att min handledare var snäll och lät mig gå hem en hel halvtimme tidigare idag (18.30 det vill säga...). 2,5 dagar in på examensarbetet och jag känner mig redan utbränd! Förstår inte hur jag ska ha tid för nåt annat än att sitta och skriva rapport. Skulle vara en fördel om jag även kunde gå till banken och betala hyran men den lär ju inte vara öppen efter kl 19 när jag kommer tillbaka från labbet. 
 
Så på vägen hem idag gottade jag mig med att köpa chokladlikör och massa annan choklad! Nu ska jag ägna kvällen åt att renskriva alla mina anteckningar (klottrigt värre) innan jag hinner glömma bort allt vi gjort. 
 
Imorgon ska jag försöka leta rätt på ett par byxor eftersom jag upptäckte ett stort hål mitt i grenen på mina favoritbyxor. Kan ju ha varit till nöje för den som gått bakom mig i en trapp de senaste dagarna! 
 
Roligast på labbet är i alla fall en italiensk herre som sjunger på en italiensk låt som heter "Sara" varje gång han ser mig. Han är också väldigt ivrig att lära mig italienska vilket är bra! Dock får han buttra blickar om min handledare hör det eftersom att han tycker att jag bara ska prata engelska haha. Så bortsett från de långa dagarna så är det åtminstone ett väldigt roligt gäng jag har att göra med! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela