ailuro.blogg.se

Hej hej! Sara-Stina heter jag som är en receptariestudent i Karlstad. I april tar jag mitt pick och pack och åker till Perugia som ligger mitt i Italien för att skriva mitt examensarbete som sista delen av min utbildning.

Låååång dag

Publicerad 2013-04-04 22:04:29 i Allmänt,

Usch och fy, idag har varit en galet lång dag. Kom till labbet klockan 9 imorse och jag tog självklart fel hiss så att jag gick vilse i vanlig ordning. Höll på med lite olika metoder på förmiddagen, saker som jag faktiskt kände igen och förstod syftet med, men på eftermiddagen blev det bara kaos i mitt huvud. Min handledare som inte är så hyvens på engelska försökte förklara så gott han kunde vad vi höll på med men jag var så galet trött så det var svårt att hänga med. 
 
Min handledare är mest glad över att jag är så bra på engelska (åtminstone jämfört med italienarna) så att han ser det hela som ett tillfälle för HONOM att lära sig engelska bättre. Tror dock att jag kommer hinna lära mig bättre italienska än hans engelska innan jag åker härifrån... 
 
Halv sju på kvällen släppte de iväg mig och då hade min vanliga buss slutat gå. Fick bläddra som en galning i min tidtabell för att hitta någon annan buss som gick till en plats jag kände igen. 
 
Väl tillbaka i centrum var jag helt galet hungrig så jag köpte en pizza slice för 1,30 euro och smaskade i mig den på vägen hem. Därefter åt jag ännu mer pasta i matsalen och drack säkert en halvliter iste eftersom jag var så törstig. Nu känns det som att jag är på lite bättre humör men jag har fortfarande så mycket information att ta igen från labbarna.. Hoppas att jag åtminstone får helgerna lediga! 
En bild på något som jag faktiskt hängde med på, sen gick det bara utför!!

Kommentarer

Postat av: Amaya

Publicerad 2013-04-05 08:14:12

Gelelektrofores maybe?? :p
Hahaha sassis det är kul att läsa ditt blogg jag skrattar alltid :)...anyway se till att ta rätt hiss och om du behöver hjälp med någon metod så är det bara att fråga ;)

Svar: Western blotting var det just då, men det påminde mycket om gelelektrofores :) Haha vad bra att det är till nöje and I will do so my son!!
Sara-Stina Fältsjö

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela