ailuro.blogg.se

Hej hej! Sara-Stina heter jag som är en receptariestudent i Karlstad. I april tar jag mitt pick och pack och åker till Perugia som ligger mitt i Italien för att skriva mitt examensarbete som sista delen av min utbildning.

Läsa läsa läsa...

Publicerad 2013-04-07 17:38:36 i Allmänt,

Idag har jag försökt lägga manken till för att komma ikapp med pluggandet, men det är lite svårt när vädret är så fint att jag hellre sitter ute på balkongen och värmer mig! Har verkligen lyckats glömma det mesta om immunförsvaret som ligger till grund för mitt labb-projekt så nu försöker jag att nöta in all fakta om dendritic cells och toll-like receptors eftersom jag inte har en chans att förstå något annars haha. 
Jag kan i alla fall glädja er med att jag har lyckats odla några fräknar under den här veckan! 
 
Just det ja, igår testade jag att äta kanin för första gången till middag. Det var gott men det var inte särskilt mättande för det bestod till största delen av ben. Måste ha varit spinkiga kaniner som de hade tillagat! När jag satt och åt i lugn och ro kom det först fram en mattant och började prata italienska med mig, förstod ingenting och trots att jag sa att jag inte prata italienska så fortsatte hon. Tror att hon ville att jag skulle flytta på mig till ett annat bord (??) men jag förstod inte varför och då tröttnade hon och gick. 
 
Strax därefter kom det fram en kille och presenterade sig. Jag sa att jag inte pratar italienska, varpå han säger några ord på engelska. Sen fortsätter han prata italienska! Som om jag helt plötsligt lärt mig italienska på sisådär 20 sekunder? Han tröttnade i alla fall också på att jag inte förstod (nähä...?) och gick efter stund. 

Dags för lite maratonpluggande innan middagen! 

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2013-04-07 18:31:19

Aww, en sån söt bild :D Vill också ha fräknar! Hahaha vad är det för hopplösa människor?

Postat av: Niklas

Publicerad 2013-04-07 19:02:28

Hahaha thats my girl! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela