ailuro.blogg.se

Hej hej! Sara-Stina heter jag som är en receptariestudent i Karlstad. I april tar jag mitt pick och pack och åker till Perugia som ligger mitt i Italien för att skriva mitt examensarbete som sista delen av min utbildning.

Om nom nom

Publicerad 2013-04-11 21:50:27 i Allmänt,

Idag åt jag en jättegod citron-pasta till middag! I vanlig ordning pekar jag på det som ser mest gott ut i matsalen, mattanten berättar vad det är och jag har ingen aning om vad hon säger. Därför nickar jag och säger ja tack och hon lassar på. De kan erbjuda mig i princip vad som helst och eftersom jag inte förstår så hade jag ändå tackat ja haha!

Jag har börjat få göra lite mer experiment på egen hand i labbet nu. Har lärt mig massor av saker men det är ändå rätt så svårt att hänga med i tempot och hålla koll på alla små detaljer. Idag fick jag sluta rekordtidigt, det vill säga 17.30, vilket gjorde att jag faktiskt hade tid att nästan renskriva alla mina anteckningar.

Helgen får jag ägna åt att skriva min synopsis som ska vara inlämnad på måndag som jag inte haft minsta stund över åt att påbörja... Min rumskompis som har bjudit med mig på fest varje dag denna vecka (men som jag tackat nej till eftersom jag gått och lagt mig lagom tills dess att hon går ut) måste tycka att jag är supertråkig hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela