ailuro.blogg.se

Hej hej! Sara-Stina heter jag som är en receptariestudent i Karlstad. I april tar jag mitt pick och pack och åker till Perugia som ligger mitt i Italien för att skriva mitt examensarbete som sista delen av min utbildning.

Glest!!

Publicerad 2013-05-12 18:00:09 i Allmänt,

Hej hej!! Nu har det varit sådär glest mellan inläggen igen haha.. Känns som att dagarna här bara upprepar sig med labbet så det börjar bli himla långtråkigt. Det enda roliga är helgerna när jag hinner koppla av för en gångs skull!
 
Igår kväll följde jag med min roomie till centrum på kvällen. Här går man till närmaste supermercado och köper en flaska vin när man är ute på stan, men eftersom man inte får dricka ur glasflaskor efter klockan 20.00 på kvällarna så löser affären det genom att hälla upp vinflaskan i två stora plastmuggar, haha! 
 
Det var kul. Jag imponerade på mina vänner genom att äta upp en kebabrulle helt på egen hand. Men jag förstår inte varför det skulle vara så svårt för den var hälften så stor som kebabrullarna man får i Sverige!
 
Idag åt jag en pasta som lätt kvalade sig in på min topp 5 när det kommer till italienska maträtter. Det var en pasta med gorgonzola och generöst mycket tryffel, MUMS!! 
Det var en lite snål portion men det gjorde inte så mycket.
 
Sen gick jag och beställde en nocciolato (eller nåt sånt) och tjyvlyssnade på några norskar på ett fik. Det var kul. 
 
Nu njuter jag av de sista timmarna av söndagen, ser inte riktigt fram emot att åka till labbet imorgon... Vill bara bli klar med allt labbande så jag får NÅGRA lediga dagar. Vill hinna resa omkring lite också, men just nu känns det som det börjar bli ont om tid..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela