ailuro.blogg.se

Hej hej! Sara-Stina heter jag som är en receptariestudent i Karlstad. I april tar jag mitt pick och pack och åker till Perugia som ligger mitt i Italien för att skriva mitt examensarbete som sista delen av min utbildning.

Collegio di Agraria

Publicerad 2013-04-01 12:00:00 i Allmänt,

Höll nästan på att bli lite missnöjd med hotellfrukosten när allt jag såg var wienerbröd, kakor och margarinpaket. Men längst in i hörnet hade de faktiskt gömt en liten låda med ägg och bacon, tack och lov! Det var nog däremot första och sista gången som jag äter lchf i Italien.
 
Nu har jag kommit till Collegio di Agraria där jag ska bo i tio veckor. Det första som hände var att de klämde in mig och min stora resväska i världens minsta hiss och skickade iväg mig. Jag hann tänka att jag hade inte den blekaste aning om vad jag skulle göra om hissen skulle fastna, och i samma stund stannade hissen och allt jag såg var en betongvägg genom fönstret på dörren. Panik!! Vände mig om och upptäckte en till dörr, som tack och lov gick att komma ut genom. Hade jag vetat att de bara skickade mig en våning upp hade jag hellre burit på väskan upp för alla trappor!
 
Eftersom det är dubbelrum på boendet så delar jag mitt rum med en annan tjej. Hon var inte här när jag kom men hennes saker låg utspridda överallt. Jag har plockat undan lite så att jag åtminstone har ett skrivbord och några hyllor för mig själv. Sängen är inte den fräschaste och det är frustrerande att inte ha en dusch på rummet. Men det kunde ha varit värre och det är åtminstone billigt att bo här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela