ailuro.blogg.se

Hej hej! Sara-Stina heter jag som är en receptariestudent i Karlstad. I april tar jag mitt pick och pack och åker till Perugia som ligger mitt i Italien för att skriva mitt examensarbete som sista delen av min utbildning.

Hittat min rumskompis!!

Publicerad 2013-04-09 21:46:00 i Allmänt,

Idag har varit ytterligare en lååång dag. Bestämde mig för att äta en pizza ute på vägen hem eftersom jag var så himla hungrig och för att det hade varit en så seg dag.
 
Igår kväll följde jag med några av tjejerna på boendet på en italienskakurs. Normalt brukar de ha små grupper när man sitter och tränar på sin italienska vilket lät lovande men just igår så hade de tagit en en gammal skruttig gubbe som skulle berätta om en kyrka. På italienska. Jag förstod absolut ingenting. När han väl pratat klart om sin kyrka och jag pustade ut, så fortsatte han att prata om ytterligare en kyrka! Suck! Jag var galet trött och ville bara gå hem. 
 
Runt tolvtiden var jag äntligen hemma, de andra gick ut på en bar men det hade jag absolut inte orkat med. Har varit så himla trött hela dagen, men jag får äntligen göra lite mer labbande nu när jag har lärt mig lite om allt. Det börjar bli lite roligare även om det fortfarande är många frågetecken i mitt huvud haha!
 
När jag kom hem ikväll så var dörren olåst. Hittade min rumskompis nere i "sovrummet"! Hon var supertrevlig och jag hade absolut inte behövt oroa mig för att hon skulle vara otrevlig eller läskig. Förhoppningsvis kommer vi att komma överens för annars blir det två långa månader.  
Det här är en trapp som går till en akvedukt här i Perugia, jättefint!! Men den där trappen är inte att leka med när man ska uppför den. Som vanligt i den här staden alltså.

Kommentarer

Postat av: Niklas

Publicerad 2013-04-09 22:14:33

Det var ju en lättnad att hon verkade trevlig, hoppas att hon är det också! Så hon inte är nån seriemördare i smyg! Skojar! :P

Postat av: Pia

Publicerad 2013-04-09 22:26:01

Tur att det finns trappor med tanke på all pizza och chocklad :-) Nej, jag är inte ett dugg avundsjuk. :-) Bra att rumskompisen verkar ok. Det är inte hur man har det, utan hur man tar det! Det kommer att gå galant. Kram

Postat av: Hanna

Publicerad 2013-04-10 10:51:39

Tänker bara baskien all over again. Minns du den där bilden på oss när båda ser helt sömniga ut av ren tristess och tanten gestikulerar med hela kroppen över någonting som vi inte brydde oss ett dugg över! Snaaaart kommer jag och hälsar på dig och din roomie! :D

Postat av: Jeanette

Publicerad 2013-04-11 00:06:42

Jag sa ju att det var trappor ÖVERALLT! :D Haha!

Kram! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela