ailuro.blogg.se

Hej hej! Sara-Stina heter jag som är en receptariestudent i Karlstad. I april tar jag mitt pick och pack och åker till Perugia som ligger mitt i Italien för att skriva mitt examensarbete som sista delen av min utbildning.

Perugia

Publicerad 2013-04-03 11:22:08 i Allmänt,

Har inte hunnit knäppa så många bilder än men jag lovar att fixa fler! Om jag inte har helt fel (har fortfarande inget lokalsinne här) så bor jag alldeles intill kyrkan som är låååångt bort på den här bilden. Det tar ca 20 minuter att promenera från centrum till internatet. 
 
Är det något jag har lärt mig så är det att oavsett hur fint vädret kan vara för stunden så ska man ALLTID ta med sig paraplyet vart man än går. Rätt som det är så säger det BANG så är det regn och storm. Fast enligt väderprognosen så ska det vara bra väder hela dagen idag så vi håller tummarna för det! 

Kommentarer

Postat av: Jeanette

Publicerad 2013-04-03 14:54:13

Hej Sara-Stina! :D
Kul att se att du har kommit fram ordentligt, och att du inte är helt deprimerad. ;D Haha! Och du har rätt, collegio di Agraria ligger strax bortom den andra kyrkan. ;)

Hur är det med dig annars? :) Några funderingar som du kommit på nu när du är framme? :) Jag hoppas i alla fall att du får det skitbra där nere, och jag kommer följa din resa, bäst jag kan, här på bloggen. :)

Kram på dig!

Svar: Hej!! Haha nej jag har inte hunnit bli deprimerad än, försöker att tänka positiva tankar ;)
Det har gått bra, har fått hjälp att ordna alla registreringar och mensakortet. Tyvärr var sim-kortet jag fick av dig inaktiverat så jag var tvungen att köpa ett nytt, men mobiltelefonen kommer till nytta iallafall! Har känt mig som en riktig turist här haha men förhoppningsvis ska det gå lite enklare om ett tag :)

Kram!
Sara-Stina Fältsjö

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela