ailuro.blogg.se

Hej hej! Sara-Stina heter jag som är en receptariestudent i Karlstad. I april tar jag mitt pick och pack och åker till Perugia som ligger mitt i Italien för att skriva mitt examensarbete som sista delen av min utbildning.

Roma

Publicerad 2013-04-25 19:34:00 i Allmänt,

Det har varit lite dåligt med uppdateringar här den senaste veckan! Kom hem från Rom i söndags kväll och var kaputt slut både söndag och måndag. I tisdags så fick min kissekatt hemma i Karlstad problem med sin höft och blev tvungen att åka på ett dyrt besök hos veterinären i några dagar men allt har gått bra och idag fick han äntligen åka hem igen! 
 
Det har varit en jätterolig helg i Rom och det blev mycket promenerande och många intryck! Colosseum var otroligt mäktigt och jag skymtade en kändis som förmodligen inte är så känd eftersom jag bara har sett henne i en fransk serie som gick på SVT förut. Det var alldeles för ont om tid för att hinna se allting men som tur är så åker jag tillbaka till Rom redan imorgon för att träffa Hanna! 
 
Det var ett jäääkla krångel att få tag på hotellrum vill jag lova. Det blev inte av att boka förrän igår till följd av allt som hände med Ragnar. När vi glatt hade bokat hotell fick vi veta att våran bokning hade anullerats, och efter att jag bokade ett nytt hotell idag blev även den bokningen anullerad! Grrrrr!!!!! I smått panik fick vi söka alla tillgängliga hotell som fanns (inte mycket eftersom alla ska till Rom i helgen tydligen) men vi fick tag på ett jättefint hotell, hyfsat centralt, till en inte allt för dyr peng. Så jag tror att allt löser sig! 
 
Idag är det italiens Liberation Day eller något i den stilen så då är alla lediga. Jag har passat på att skriva på min uppsats men det går trögt vill jag lova... Hoppas att jag inte behöver vara kvar på labbet allt för många veckor till för annars lär jag inte ha tid att skriva klart uppsatsen. 
Bjuder på en galet snygg bild på mig hängandes på Colosseum i mina nya Converse jag har investerat i! Nu ska jag bege mig till matsalen och se om de har något gott att bjuda på till kvällsmat. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela