ailuro.blogg.se

Hej hej! Sara-Stina heter jag som är en receptariestudent i Karlstad. I april tar jag mitt pick och pack och åker till Perugia som ligger mitt i Italien för att skriva mitt examensarbete som sista delen av min utbildning.

Vinbuffé!

Publicerad 2013-04-01 21:00:00 i Allmänt,

Det var en liten miss att planera in min ankomst mitt under påsken eftersom allt visade sig vara stängt. Inklusive supermarkets och matsalen på boendet. När jag var ute på balkongen fick jag syn på ett gäng med tjejer som satt ute och åt påskägg så jag gick ut och presenterade mig så hela dagen har jag umgåtts med dem och även fått mina naglar målade haha. De är alla utbytesstudenter och de pratar mer eller mindre engelska. Måste se till att lära mig lite italienska om jag ska klara mig här för det är inte många som kan särskilt mycket engelska!

På eftermiddagen tog de med mig till centrum och visade mig runt. De hjälpte mig även att hitta en shop som var öppen där jag kunde köpa frukost. Efter det gick vi till en bar där man fick buffé på köpet när man köpte ett glas vin för 5 euro. Det tycker jag att Bunkern borde satsa på! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela